Jak zarabiać na TikToku?

Darowizny na TikToku są zdecydowanie najpopularniejszą formą zarobku w aplikacji.

Darowizny na TikToku są zdecydowanie najpopularniejszą formą zarobku w aplikacji.

Wystarczy prowadzić swoją transmisję live, w trakcie której widzowie mogą przesyłać tzw. gifty, czyli prezenty, które na koncie autora pojawiają się w formie monet

 

TikTok to jedna z najczęściej używanych platform społecznościowych, która zdobywa coraz większą popularność, zarówno wśród przedstawicieli najmłodszego, jak i starszego pokolenia. Krótkie filmy, z których słynie aplikacja, mogą być nie tylko źródłem rozrywki, ale też zarobków. Co warto wiedzieć o platformie TikTok, jak zarabiać i na co zwrócić uwagę, by osiągnąć sukces? Przedstawiamy 5 sposobów, którymi powinni zainteresować się początkujący TikTokerzy.

Czy na TikToku się zarabia?


TikTok zadebiutował w 2016 roku i od dłuższego czasu jest jedną najpopularniejszych aplikacji na smartfony. Użytkownicy tworzą na platformie krótkie filmiki, które są często wzbogacone o muzykę, tekst i różnego rodzaju efekty cyfrowe. Aby zacząć zarabiać na swoich treściach, trzeba przede wszystkim wykazać się kreatywnością i trafić w pewną niszę, która zainteresuje odbiorców. Poziom zarobków zależy między innymi od zasięgów, czyli liczby osób, które obserwują dany kanał, a także ich zaangażowania.

TikToker nie zarabia niestety na samych wyświetleniach materiałów czy ich polubieniach.

Oprócz takich metod, jak posty sponsorowane, programy partnerskie czy sprzedaż bezpośrednia, warto zainteresować się też tzw. giftami.

Po zdobyciu 1000 followersów TikTok umożliwia przyjmowanie prezentów od swoich fanów podczas transmisji filmów na żywo. W rzeczywistości są to ikony, które kupuje się za określoną ilość Monet. Jak to działa krok po kroku?

Użytkownik kupuje wirtualną walutę – Monety, a następnie wydaje ją na prezenty, które może wysyłać danemu twórcy podczas transmisji TikTok Live. TikToker może wymienić je na diamenty, a później na prawdziwe pieniądze. TikTok pobiera prowizję w wysokości 50%, a do tego serwis podkreśla, iż sposób przeliczania Prezentów na Diamenty jest ustalany przez operatora serwisu według jego uznania.

Skuteczne sposoby na zarabianie na TikToku

 

 


Zastanawiasz się, jak włączyć zarabianie na TikToku? Jest to możliwe właściwie od razu po założeniu konta i zdobycia followersów (jedynym wyjątkiem jest już wspomniane zarabianie na transmisjach na żywo). Poniżej znajdziesz 5 sposobów na zarabianie na TikToku.

 

1. Promowanie produktów = influencer marketing
Każda firma chce skutecznie reklamować swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców, dlatego też TikTok, jako platforma skupiająca ponad miliard użytkowników na całym świecie, jest często najlepszym wyborem. Dlatego też przedsiębiorstwa zapraszają do współpracy tych TikTokerów, którzy mają dużą liczbę followersów i oferują im wynagrodzenie w zamian za treści, które zawierają lub polecają ich ofertę. Nie musisz jednak koniecznie czekać na zaproszenie – jeśli masz już grono obserwujących Cię osób, możesz skontaktować się np. z lokalnymi firmami i zaproponować taką właśnie formę współpracy.

2. Programy partnerskie – marketing afiliacyjny
Osoby, które dopiero budują swój wizerunek, mogą postawić na programy partnerskie. Ułatwiają one kontakt z wieloma firmami, które są zainteresowane promowaniem swoich produktów na TikToku. W wielu przypadkach nie jest wymagana duża liczba obserwatorów, by zacząć zarabiać. Dodanie wygenerowanych linków afiliacyjnych do swoich treści umożliwia followersom kupno danego polecanego produktu, a twórcy uzyskanie procentu od jego sprzedaży.

3. Transmisje na żywo
Wspomniane nieco wyżej już TikTok Live to kolejny sposób na to, by wygenerować na platformie TikTok zarobki. Transmisje na żywo dają możliwość bezpośredniej interakcji z obserwującymi oraz pozwalają im wysyłać TikTokerowi gifty, które wymienia się na diamenty i rzeczywiste pieniądze. Jednak to nie wszystko. Podczas live’a możesz też sprzedawać lub promować swoje własne produkty lub usługi i zdobywać zaufanie swoich widzów.

4. Zarządzanie kontami i social media marketing
Ciekawym sposobem na zarobek jest prowadzenie konta innym osobom. Jeśli masz doświadczenie i doskonale wiesz, w jaki sposób zachęcić widzów do zostania followersami danego TikTokera, to jest to rozwiązanie dla Ciebie. Umiejętnością, którą warto posiadać, jest zarządzanie kampaniami TikTok Ads, czyli systemem reklamowym dla użytkowników biznesowych.

5. Sprzedaż kont
Jeśli nie interesuje Cię influencing ani reklamowanie produktów firm, możesz rozwijać własne konta, a następnie sprzedawać je innym. Ostateczny zarobek zależy tutaj od liczby widzów, którzy regularnie odwiedzają Twój kanał i są zaangażowani w tworzone treści. Firmy chętnie płacą za rozwinięte konta na TikToku, gdyż po ich zakupieniu mogą od razu zacząć reklamować swoje usługi.

 

Zarabianie na oglądaniu TikToka – czy to możliwe?


Zarabiać na TikToku można również poprzez zbieranie punktów od platformy. Mają one postać wirtualnych kamieni i otrzymuje się je np. za zaproszenie swoich znajomych do aplikacji. Każda nowa rejestracja z wygenerowanego, personalizowanego linku to 50 rubinów. Ponadto, jeśli zaproszony przez Ciebie użytkownik będzie oglądać filmy przez minimum 10 minut dziennie, możesz otrzymać kolejne 250 rubinów, czyli 2,50 euro.

Ile zarabiają TikTokerzy w Polsce i zagranicą?


Liczba followersów ma duże znaczenie w serwisie, gdyż określa poziom popularności twórcy, a co za tym idzie, pozwala dobrze zarobić. Nie ma tak naprawdę konkretnej liczby, która wskazuje od ilu obserwujących zarabia się na TikToku, jednak warto przyjrzeć się najpopularniejszym kontom, aby zrozumieć skalę. Najlepsi TikTokerzy, którzy mają duży zasięg, mogą liczyć na naprawdę niezłe zarobki.

Ile zarabia się na TikToku? Oto najpopularniejsze konta na świecie:

Charli D’Amelio – 141,7 mln widzów (17,5 mln dolarów rocznie),
Dixie – 57,3 mln widzów (10 mln dolarów rocznie),
Addison Rae – 87,9 mln widzów (8,5 mln dolarów rocznie).
Wśród polskich TikTokerów największe zasięgi mają:

Kamila Smogulecka – 7,8 mln widzów,
Kuba Norek – 5,5 mln widzów,
Franek Bielak – 12,1 mln widzów.
Skala zarobków polskich Tiktokerów jest bardzo szeroka. Początkujące osoby zarabiają przede wszystkim na barterze, a ci, którzy są już popularni mogą otrzymywać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych za reklamę.


Kto korzysta z TikToka?

 

 


TikTok jest zdominowany przez generację Z, czyli pokolenie ludzi urodzony po 1995 roku. W Polsce ponad 70% użytkowników TikToka należy do pokolenia Z, czyli ludzi dorastających w pełni scyfryzowanym społeczeństwie. Oznacza to, że polscy użytkownicy TikToka, to głównie osoby poniżej 26 roku życia i należy wziąć ten fakt pod uwagę podczas planowania kampanii reklamowych na tej platformie. Większość użytkowników TikToka to ludzie młodzi, ale popularność tej aplikacji przyciąga coraz więcej dojrzałej publiczności. TikTok jest przecież już używany przez wielu celebrytów i wpływowych ludzi, takich jak Mark Zuckerberg, Will Smith czy Robert Lewandowski.

Jak działa algorytm TikToka?


Tiktoki można wyświetlać, wybierając zakładkę Obserwowani lub Dla Ciebie. W zakładce Obserwowani użytkownik zobaczy filmiki nagrywane przez obserwowanych przez siebie tiktokerów. Sposób wyświetlania tych treści jest niemal taki sam jak na Instagramie. Natomiast sekcja Dla Ciebie to główny feed, gdzie można zobaczyć tiktoki nie tylko z obserwowanych twórców. Wyświetlają się tam tiktoki, które z założenia powinny odpowiadać zainteresowaniom użytkownika.

Do końca nie wiadomo, jak działa algorytm, wybierający tiktoki, które pojawiają się w sekcji Dla Ciebie. Wiemy tylko, że w głównej mierze algorytm bierze pod uwagę preferencje użytkownika, które są wyrażane podczas interakcji z aplikacją, czyli na przykład publikowanie komentarza czy obserwowanie konta. Gromadzenie tych informacji pozwala systemowi ocenić, które treści mogą być wartościowe dla użytkownika, a które woli pominąć.

3 podstawowe czynniki rekomendacji


Feed Dla Ciebie odzwierciedla preferencje unikalne dla każdego użytkownika. Algorytm rekomenduje treści na podstawie m.in. zainteresowań wyrażanych jako użytkownik i dostosowując je również do zainteresowań wskazanych podczas rejestracji konta. Rekomendacji obejmują także trzy poniższe czynniki:

Interakcje użytkownika, takie jak filmy, które lubisz lub udostępniasz, konta, które obserwujesz, publikowane komentarze i tworzone treści;
Informacje o filmie, które mogą zawierać takie szczegóły, jak podpisy, dźwięki i hashtagi;
Ustawienia urządzenia i konta, takie jak preferencje językowe, ustawienia kraju i typ urządzenia. Te czynniki są uwzględniane, aby upewnić się, że system jest zoptymalizowany pod kątem wydajności, ale mają one niższą wagę w systemie rekomendacji.
Wszystkie te czynniki są przetwarzane przez system rekomendacji TikToka i ważone na podstawie wskaźnika zainteresowania. Silny wskaźnik zainteresowania ma miejsce wtedy, gdy użytkownik zakończy oglądanie dłuższego filmu od początku do końca. Słaby wskaźnik to np. fakt, że widz i twórca filmu znajdują się w tym samym kraju. Po założeniu konta, zapoznaniu się z aplikacją i jej zasadami działania oraz rekomendacji filmików, można przejść do meritum tego artykułu, czyli jak zarabiać na Tik Toku.

Jakie filmiki można znaleźć na TikToku?

 


TikTok jest bardzo różnorodną platformą, na której można publikować filmiki o każdej tematyce. Twórcy – tiktokerzy – najczęściej prezentują swoje występy taneczne, magiczne sztuczki, a także pokazują swoich czworonożnych przyjaciół w zabawnie zmontowanych filmikach. Jedynym ograniczeniem dla tiktokera jest tak naprawdę tylko jego wyobraźnia. Najchętniej oglądanymi filmikami na TikToku są tzw. transitions, czyli metamorfozy. Kolejne popularne kategorie to tańce, filmiki komediowe, wykonania piosenek i różnego rodzaju wyzwania.

Najczęściej obserwowaną użytkowniczką TikToka jest Charli D’Amelio. Jej kanał śledzi 133 miliony użytkowników, a jej pierwszym TikTokiem był lip-sync. Jak większość gwiazd TikToka tworzy filmiki różnego rodzaju, jednak jej specjalnością jest taniec. Dzięki TikTokowi zarobiła już – uwaga – 17,5 miliona dolarów! Chcesz się dowiedzieć, jak to zrobiła? Przeczytaj 4 sposoby na zarabianie na Tik Toku.

Jak zarabiać na Tik Toku – Rozwój konta i tworzenie TikToków
TikTok posiada też system nagradzania twórców, którzy aktywnie rozwijają swoją sieć obserwujących. Opcja TikTok Creator Next ma na celu pomoc twórcom w monetyzacji działań na swoim koncie. Dołączając do TikTok Creator Next, otrzymujesz dostęp do narzędzi i funkcji, które pozwalają przekształcić ich kreatywność i pasje w coś większego, niezależnie od tego, czy jest to praca poboczna, czy biznes. TikTok Creator ma sporo dodatkowych funkcjonalności, do których zalicza się:

– Creator Fund – nagradza twórców za tworzenie wysokiej jakości filmików. TikTok płaci około 8-15 gr za 1000 wyświetleń Twojego TikToka, ale trzeba posiadać przynajmniej 10 tysięcy obserwujących i uzyskać 100 tysięcy wyświetleń w ciągu ostatnich 30 dni (Niestety ta opcja jest dostępna tylko dla twórców kilku krajów tj. UK, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, USA);

– Creator Marketplace – to oficjalna platforma współpracy marek i twórców na TikToku. Marki i agencje mogą przeglądać i przeszukiwać rynek twórców TTCM, którzy dołączyli do TTCM, w 24 krajach.

Ile można zarobić na Tik Toku?

 


Jak zarabiać na Tik toku wie na pewno królowa polskiego TikToka – Maria Jeleniewska (@jeleniewska) – ma niespełna 20 lat i ponad 13 milionów obserwatorów, a także Sebastian i Hubert Kuc, którzy prowadza profil @twinsstylee. Mimo młodego wieku świetne wyniki notuje też Franciszek Bielak, który ma za sobą już wiele współprac ze znanymi klientami, takimi jak Netflix, Fortnite, HP, Xiaomi. O satysfakcjonujących zarobkach Marii Jeleniewskiej mogą świadczyć jej współprace z takimi markami jak: Wedel, HM, Maybelline, Fanta czy Adidas. Z kolei Robert Lewandowski na tej platformie posiada trochę powyżej 5 milionów obserwujących. Raport Superbiz podaje, że gwiazda futbolu otrzymuje ponad 370 tysięcy złotych za udostępnienie filmiku promującego daną markę! Skala rozpoznawalności Roberta Lewandowskiego jest oczywiście ogromna i jest to tylko jedna z wielu platform, na której prowadzi działania reklamowe. Szacuje się, że podczas transmisji na żywo znany TikToker może zarobić kilka tysięcy złotych, ale to zależy od hojności fanów. Za filmik promujący markę można otrzymać od kilkuset czy nawet kilku tysięcy złotych.

Pamiętaj także, że na portalu Koom.pl - również możesz zarabiać.
Zobacz nasz program partnerski.


Patryk Szczepan Krzyżewski

148 Wiadomości i ciekawe artykuły posty

komentarze