Zagrajek Cover Image
Zagrajek Profile Picture
Zagrajek
@Zagrajek
9 Ludzie co uważają to za fajne
3 miesięcy temu - Translator

Do dziwnej sytuacji doszło na turnieju IEM Fall North America w CS:GO. Drużyna Triumph musiała oddać mecz walkowerem z powodu... zaśnięcia jednego z zawodników.
Trwają turnieje IEM Fall w CS:GO. To jedne z kluczowych eventów poprzedzających najważniejsze esportowe wydarzenie w CS-ie w tym roku – PGL Major Stockholm 2021. Od dobrego wyniku może zależeć występ na tym turnieju. Do dziwnej sytuacji doszło w meczu fazy grupowej dywizji północnoamerykańskiej. Drużyna Triumph, która miała zmierzyć się z Evil Geniuses została zmuszona oddać swój mecz walkowerem. Powodem było... zaśnięcie jednego z zawodników podczas startu meczu. Dodajmy w tym miejscu, że turniej odbywa się online. Pierwszy o sytuacji poinformował na Twitterze in-game leader zespołu – Danny “cxzi” Strzelczyk.
Graczem, który zaspał okazał się Jack „xCeeD” Holiman, który organizację Triumpha reprezentuje zaledwie od miesiąca. Ten swego rodzaju „prezent” może okazać się zbawienny dla zespołu Evil Geniuses z Polakiem na pokładzie. EG dzięki walkowerowi ma już na koncie dwa zwycięstwa, dzięki czemu zachowuje szansę na dobry wynik w IEM Fall North America 2021. Skład Evil Geniuses w 2021 roku nie radzi sobie najlepiej, i potrzebuje sukcesów jak powietrza. Kto wie może w tym roku lub następnym Evil Geniuses zajmie wysokie miejsca w tabelach.

#gry #polskiegry #games #poland #polska #gamer #play #instagood #ciekawostka #ciekawe #news #analitycs #rozrywka #funfact #facts #fakty #zabawa #gamers #steam

https://www.instagram.com/zagrajek.pl/

image
6 miesięcy temu - Translator

Koncern Sony pochwalił się zaktualizowanymi wynikami sprzedaży konsol PlayStation 5 i PlayStation 4, jak również liczbą subskrybentów PS Plus.

Firma Sony udostępniła raport z wynikami finansowymi. W dokumencie znalazła się informacja, że do końca czerwca tego roku na rynek trafiło 10,1 miliona egzemplarzy konsoli PlayStation 5 oraz 116,4 mln PlayStation 4. W drugim kwartale 2021 r. PS5 rozeszło się w 2,3 mln sztuk, a PS4 – w 500 tys. egzemplarzy. Dane te pokazują wyraźnie, że gracze przestawiają się na nową generację. Liczby uzyskane przez PlayStation 4 były bowiem o 1,4 mln niższe niż w analogicznych trzech miesiącach ubiegłego roku. Sony podzieliło się również innymi ciekawymi danymi. Liczba abonentów usługi PlayStation Plus wynosi 46,3 miliona, co oznacza wzrost o 1,3 mln w porównaniu z drugim kwartałem 2020 r.

Ponadto w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r. sprzedano 63,6 mln gier i programów na PS5 oraz PS4. W tej kategorii zanotowano spadek o 27,8 mln w porównaniu z ubiegłym rokiem. 10,5 miliona z 63,6 mln przypadło na gry wyprodukowane przez wewnętrzne studia Sony. Było to o 8,2 mln egz. mniej niż w drugim kwartale 2020 r. Co ciekawe, odnotowano spadek udziału dystrybucji cyfrowej (z 74% do 71%) w sprzedaży. Przypomnijmy, że PlayStation 5 zadebiutowało na rynku w listopadzie ubiegłego roku. Kilka tygodni temu Sony pochwaliło się, że jest to najszybciej sprzedająca się konsola w historii firmy. Osiągane wyniki są tym bardziej imponujące, że uzyskano je w trakcie pandemii oraz w obliczu problemów z dostawami potrzebnych w produkcji chipów.

image
6 miesięcy temu - Translator

J. Allen Brack, prezes Blizzard Entertainment, zrezygnował ze swojego stanowiska oraz dalszej pracy w studiu. Równocześnie wyznaczono już jego dwoje następców. Podzielą się oni obowiązkami i pokierują zespołem, który zmaga się z problemami związanymi z niezwykle poważnymi i dobrze udokumentowanymi oskarżeniami o molestowanie, dyskryminację oraz mobbing pracowników.

Od dwóch tygodni branża gier żyje aferą, która wybuchła wokół studia Blizzard Entertainment po tym, jak zostało ono oskarżone przez stan Kalifornia (na wniosek jego Departamentu ds. Uczciwego Zatrudnienia i Mieszkalnictwa) o przypadki molestowania, mobbingu i dyskryminacji pracowników. Pozew został przygotowany na podstawie drobiazgowego śledztwa trwającego przez blisko dwa lata. Kalifornijscy prawnicy odkryli przed opinią publiczną niedopuszczalne zachowania części załogi, które nie tylko przekroczyły wszystkie granice przyzwoitości, ale miały doprowadzić też do samobójczej śmierci jednej z kobiet pracujących w firmie. O aferze wypowiedzieli się już szefowie Activision i Blizzarda, co tylko zaogniło konflikt i doprowadziło do masowego protestu w studiu. W obliczu narastającego konfliktu ze stanowiska prezesa Blizzard Entertainment i dalszej pracy w przedsiębiorstwie zrezygnował dziś J. Allen Brack. Kierował on „Zamiecią” od 2018 roku. Wcześniej odpowiadał w studiu za rozwój World of Warcraft. Brack nie odniósł się bezpośrednio do sytuacji w firmie, a jego odejście jest oficjalnie wynikiem „chęci poszukiwania nowych szans i możliwości poza Activision Blizzard”. W informacji prasowej możemy przeczytać, że obowiązki prezesa przejmie dwoje nowych „liderów” odznaczających się „nieposzlakowaną opinią oraz wysokimi standardami pracy”. Na szefów Blizzarda mianowano Jen Oneal oraz Mike'a Ybarrę. Oneal pracuje w branży od osiemnastu lat. Wcześniej kierowała studiem Vicarious Visions (Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2), a także była wiceprezesem do spraw rozwoju w Blizzardzie, pracując nad markami Diablo oraz Overwatch. Ybarra był z kolei przez siedem lat jednym z wysoko postawionych menadżerów Microsoftu w dziale Xboksa, a także prezesem działu technologii Blizzarda, odpowiadającym za sieć Battle.net oraz rozwój usług studia. Warto podkreślić, że wiadomość o odejściu Bracka nie jest przypadkowa. Na dzisiaj w Activision wyznaczono spotkanie z inwestorami dotyczące wyników finansowych za drugi kwartał 2021 roku. Nieobecność dotychczasowego szefa Blizzarda na zebraniu pozwoli spółce przynajmniej na razie uniknąć niewygodnych pytań ze strony akcjonariuszy. Obserwatorzy podkreślają również, że nowi szefowie Blizzarda nie zostali oficjalnie mianowani na stanowiska prezesów (CEO), ale w przyjętej nomenklaturze określa się ich jedynie mianem „liderów”. Ma to wskazywać na to, iż za sznurki w firmie pociągać będzie teraz bezpośrednio Activision, a więc i CEO tej spółki, Bobby Kotick. Z pewnością liczy on na to, że w ten sposób uda się zminimalizować finansowo-wizerunkowe straty wywołane aferą. Po ujawnieniu treści pozwu wartość akcji Activision Blizzard spadła bowiem bardzo gwałtownie, co podkopało zaufanie inwestorów.

image
6 miesięcy temu - Translator

Studio Rockstar Games nadal radzi sobie bardzo dobrze ze sprzedażą gier. Sprzedaż Grand Theft Auto V przekroczyła 150 mln egzemplarzy, a Red Dead Redemption 2 – 38 mln.

Firma Take-Two Interactive udostępniła nowy raport finansowy. Wydawca tradycyjnie pochwalił się zaktualizowanymi wynikami sprzedaży poszczególnych gier. Dowiedzieliśmy się, że Grand Theft Auto V rozeszło się już w ponad 150 mln egzemplarzy. Z kolei sprzedaż całej marki przekroczyła 350 mln egz. Trzy miesiące temu chwalono się 145 milionami egz., a pół roku temu – 140 mln. GTA 5 od dłuższego czasu sprzedaje się więc w tempie ok. 5 milionów egzemplarzy na kwartał. Taki wynik byłby imponujący nawet dla nowej gry, a mowa tu przecież o pozycji, która w przyszłym miesiącu będzie obchodziła ósme urodziny.

image
  • Edytuj Opis
  • Newsy gamingowe!